headerbild

måndag, januari 30, 2006

kackel och världens känsliga tillstånd

Hej människa! Nu kanske du snart tror att du kommit till pessimistkonsulten, men vi måste väl fejsa verkligheten som den är för att kunna göra något åt ...något, inte sant?

[TIPS: Tryck ner Shift-tangenten när du klickar på länkar, så öppnas de i nya fönster; jag orkade inte, som jag brukar göra, fixa till taggarna - inget viktigt när armageddon... nåja.]

Crazy Horse-incidenten kan vara vad S behöver? Ett par mycket bra kommentarer på Blog Dizz och Right Online!

Tycker att även vänstern (jinge) är lite väl avvaktande mot denna
modiga kvinnliga förebild.

Annars Google som dealar med odemokratiska Kina (Usablog om Google med kommentar med länk till info om Kinas hårda censur), hoten för Jyllandspostens bilder (Usablogg om hotande censur, Jihad i Malmö med bilderna och DN om palestinierna; till skillnad från denna artikels antydan om valförlustbesvikelse har iofs hela arabvärlden bojkottat Danmark), och sedan Merkel som menar att Iran hotar alla demokratiska länder (DN)!

Burr, vad världen ser ut! Det finns nog flera samtidiga motsatta utvecklingsriktningar. "Magasinet Neo-liberaler" tror blåögt att det finns en god hand nånstans (de har väl en övertro på att tekniken gör framtidens människa god och så…) och radi(k)alvänsterns passion är väl att blåögt lallande vara nannys åt diktatorer; att föda dem. Jag vill inte vara den goda människan som var tyst (en del av "de goda människornas tystnad" som bidrar till ragnarök/armageddon).

För övrigt är det nog inte fel om du slutar läsa sunkiga bloggar som denna, men jag ska ändå snart posta ett, hoppas jag, viktigt inlägg om yttrandefriheten. I övrigt glest och det finns mycket annat och bättre att läsa!

Jäsp. Nu tar jag en varm dusch...

Etiketter:



























' ' ' ' ' '